ایمنی در صنعت فولاد
.:: Your Adversing Here ::.
 

تصاویری زیبا و دیدنی از پدیده شفق قطبی

شَفَق قُطبی یکی از پدیده‌های منحصر به فرد جوی کرهٔ زمین است. شفق قطبی پدیدهٔ ظهور نورهای رنگین و متحرک در آسمان شب است و معمولاً در عرض‌های نزدیک به دو قطب زمین که براثر برخورد ذرات باردارِ بادِ خورشیدی و یونیده شدن مولکول‌های موجود در یونوسفر زمین به وجود می‌آید.

شفق‌های قطبی نورهای زیبایی هستند که به طور طبیعی در آسمان دیده می‌شوند که معمولاً در شب و در عرض‌های جغرافیایی قطبی به چشم می‌خورند. آنها در یونوسفر تشکیل می‌شوند و در سپیده‌دم قطبی قابل مشاهده هستند. به شفق‌های قطبی، نور قطب شمال هم گفته می‌شود زیرا آنها غالباً در نیم کرهٔ شمالی رویت می‌شوند و هر چقدر به قطب شمال نزدیک می‌شوید با توجه به مجاورت با قطب مغناطیسی شمالی زمین احتمال بیشتری می‌رود که بتوانید آنها را ببینید به طور مثال در شهرهای شمالی کانادا که بسیار نزدیک به قطب هستند امکان رویت آنها بسیار زیاد است.

شفق‌های قطبی در نزدیکی قطب مغناطیسی شمالی ممکن است خیلی بالا باشد ولی در افق شمالی به صورت سبز بر افروخته و در صورت طلوع خورشید به صورت قرمز کمرنگ دیده می‌شود. شفق‌های قطبی معمولاً از سپتامبر تا اکتبر و از مارس تا آوریل اتفاق می‌افتند. بعضی از قبایل کانادایی به این پدیده رقص ارواح می‌گویند. بنجامین فرانکلین اولین کسی بود که به شفق‌های قطبی توجه نشان داد. در تئوری او علت وقوع شفق‌های قطبی این انتقال نور در مرکز بار الکتریکی در سرزمینهای قطبی توسط برف و رطوبت شدت می‌گیرد، بود.

علت وقوع شفق قطبی خروج جرم از تاج خورشیدی است که از طریق مغناطره و کمربندهای ون آلن به مناطق قطبی هدایت می‌شوند. برخورد ذرات باردار پلاسمای خورشیدی با اتم‌ها و مولکول‌های جو زمین در لایه یونسفر جو موجب پدید آمدن شفق قطبی می‌شود. با برخورد ذرات بادهای خورشیدی به مولکول‌های جو، مولکول‌های جو تحریک می‌شوند و انرژی دریافت می‌کنند. الکترون‌ها کمی پس از برانگیخته شدن دوباره به حالت پایدار بر می‌گردند و انرژی اضافه را به صورت تابش‌های مرئی یا نامرئی آزاد می‌کنند.

رنگ‌های متنوع شفق قطبی هم مربوط به تحریک شدن مولکول‌های متفاوت موجود در جو زمین است. همان‌طور که می‌دانید نیتروژن و اکسیژن بیشترین قسمت جو زمین را تشکیل داده‌اند. رنگ‌های قرمز و سبز در شفق قطبی نتیجه تحریک شدن اکسیژن و رنگ‌های بنفش و آبی نتیجه تحریک شدن نیتروژن هستند. به این ترتیب هر سال ایالت آلاسکای آمریکا و همچنین شمال‌غربی کانادا میزبان گردشگران زیادی است که به دنبال شفق قطبی راهی این مناطق می‌شوند. رویداد شفق قطبی در مناطق دیگری از کره زمین چون ایسلند، نروژ، سوئد و فنلاند نیز قابل مشاهده است.

.: ادامه مطلب :.

اتش نشانی در فولاد و کارخانجات صنعتی

.: ادامه مطلب :.
  • نوشته : سجاد زمانی
  • تاریخ: برچسب:انواع خاموش کننده ها,خاموش کننده ها,کپسولهای اطفا حریق,مدیریت گروه بهداشت حرفه ای و ایمنی صنعتی, بهداشت حرفه ای و ایمنی صنعتی, مقالات به صورت پی دی اف, industrial hygiene(بهداشت حرفه اي و آيين نامه های حفاظت فنی و بهداشت کار, قسمت دوم مقالات به صورت پی دی اف, منابع و زمان آزمون كارشناسي ارشد رشته بهداشت حرفه اي, مدیریت گروه بهداشت حرفه ای و ایمنی صنعتی,; ایمنی برق, مدیریت گروه بهداشت حرفه ای و ایمنی صنعتی; ارگونومی, بهداشت حرفه اي و ايمني صنعتي, مدیریت گروه بهداشت حرفه ای و ایمنی صنعتی, فیوم جوشکاری, راهنمای منابع کارشناسی, پوسترهای ایمنی, ثبت نام کارشناسی ارشد, ایمنی در حفاری, ميدانهاي الكترومغناطيسي, چگونگی سوالات زبان در آزمون ارشد, آموزش ايمنی و ايمنی سيستم, فرهنگ ايمني؛چيستي وچرايي, دوره های آموزشی, معرفی کتاب ايمنی و بهداشت برای مهندسين, پاسخ به سوالات شما ,, بخش اول, کتاب ايمنی ماشين آلات ُ حفاظها و سيستمهای حفاظتی, ايمني و بهداشت صنعتي, کتاب ايمنی و بهداشت در جوشکاری, ارگونومی جوشکاری, تازه های کتاب, معرفی کتاب ایمنی در صنایع نفت و گاز, تهویه_صنعتی, منی وبهداشت حرفه ای, ایمنی وبهداشت حرفه ای, ایمنی وبهداشت حرفه ای - paint thinner m,s,d,s , ایمنی وبهداشت حرفه ای ,msds نیترات نقره mess اسید کلریدریک ایمنی وبهداشت حرفه ای - برگه اطلاعات ایمنی مواد شیمیایی,msds ایمنی وبهداشت حرفه ای,ايمنی وبهداشت حرفه ای - کادمیوم ,msds گریس ایمنی وبهداشت حرفه ای,msds سیلیکاژل ایمنی وبهداشت حرفه ای, ایمنی وبهداشت حرفه ای - msds بوتان مایع msd سیلیکون, ایمنی وبهداشت حرفه ای, ایمنی وبهداشت حرفه ای - msds اتيلن گلايكول, ایمنی وبهداشت حرفه ای – مقاله, ایمنی وبهداشت حرفه ای - دستوالعمل كار با سنگ سمباده, ایمنی وبهداشت حرفه ای - msds نیترات نقره , ایمنی وبهداشت حرفه ای - msds آمونیاک, msds استالدئید ,کپسولهای اتش نشانی د رفولاد,صنعت و کپسول,کپسول و کارخانجات,کارخانه فولاد و اتش ناشنی,سجاد زمانی,اتش نشانی,آتش نشانی,فولاد و کارخانه,کارخانجات فولاد و اتش نشانی انها,اتش نشانی در کارخانجات,کارخانجات پمپیرایران,روان خودرو,کارخانه روان خودرو میتاندواب,میاندواب,ایمنی فولاد بناب,ایمنی در صنعت,اتش نشانی و انواع ان در فولاد,اتش نشانی ئدر کارخانجات ریخته گری,اهن اسفنجی و اتش نشانی,اهن اسفنجی,دیارای,فولاد بناب,اج اس ای در کارخانجات,پتروشیمی در کارخانه فولاد,دداستینگ,
  • نقاشی های مفهومی و عجیب هنرمند لهستانی(جاسک یرکا )


     


    جاسک یرکا در سال ۱۹۵۲ در یکی از شهرهای شمالی لهستان از خانواده ای هنرمند به دنیا آمد. والدین او هردو فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبایی بودند. در دوران کودکی علاقه شدیدی به طراحی و مجسمه سازی داشت و برخلاف اکثر بچه ها علاقه چندانی به بازیهای بیرون نداشت و ترجیح میداد در گوشه خانه با قلمش بنشیند دنیای خودش را خلق کند. او از ۱۹۸۰ به بعد بصورت تمام وقت به زندگی هنریش پرداخت و تا به امروز موفق به دریافت چندین جایزه بین المللی شده است. در ادامه مطالب نمونه هایی از نقاشی های مفهومی اما عجیب او را می بینید.
     
    نقاشی های زیبا و مفهومی را در ادامه مطلب نگاه کنید.

    .: ادامه مطلب :.

    رانندگی با سرعت بیش از 80 کیلومتر !

    .: ادامه مطلب :.

    خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها

    .: ادامه مطلب :.

    قرآن ! من شرمنده توام(دکتر شریعتی)

    .: ادامه مطلب :.

    نکات ایمنی وسایل بستن بار

     وسايل بستن بار بايد از زنجيرها كابلهاي فلزي يا طنابهاي ليفي كه داراي مقاومت كافي براي بار مورد نظر باشد ساخته شده باشد.

    *حداكثر بار مجاز هر نوع وسيله بستن بار مذكور بايد بطور كامل مشخص وبه وسيله لوح مخصوص فلزي ويا طرق  ممكن ديگر تعيين شده باشد .

    *قبل از هردفعه استفاده بوسيله كارگر مربوطه وياكارگراني كه براي اين منظور در نظر گرفته شده اند مورد بازديد قرارگيرد.

    جهت مطالعه به ادامه مطلب بروید .......

     

    .: ادامه مطلب :.

    MSDS روغن هیدرولیک

    از روغن هیدرولیک در کارخانجات ذوب و ریخته گری استفاده می شود و عوارض و

    ارایه دستورالعمل برای کنترل عوارض و پیشگیری از ان از اهم وظایف کارشناسان

    بهداشت حرفه ای می باشد که در اینجا برای استفاده از ان  وبرای کارشناسان شاغل

    در خطوط ذوب فولاد و اتاق های هیدرولیک که در واحد های مکانیک و تعمییرات و

    نت تولید کار می کنند میتواند مثمر باشد.

    خواهشمند است در صورت ذکر منبع کپی فرمایید.

    .: ادامه مطلب :.

    سم شناسی کادمیوم در ذوب آهن

    .: ادامه مطلب :.

    حادثه قطع بند انگشت هنگام کار باجرثقیل سقفی

    یکی از حوادثی که در مجتمع های فولادی اتفاق می افتد قطع بند انگشتان پا

    یا دست در اثر کار با زنجیر جرثقیل می باشد که در تصویر ی که در ادامه مطالب

    گذاشته شده است بیشتر به این مسئله پی میبرید.که در همین تصویر کارگری در مجتمع فولاد ی

    در اثر برداشتن شمش های موجود در تصویر با جرثقیل بعلت گیر کردن انگشت دست مابین زنجیر

    و بعلت بالاکشیده شدن توسط ریموت جرثقیل توسط اپراتور باعث قطع بند دو انگشت میانی دست راست

    شده است.لذا کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه ای شاغل در فولادها

    بایستی این مسئله و چگونگی کار با جرقیل را و زنجیر جرثقیل را به پرسنل آموزش بدهند.

    .: ادامه مطلب :.

    بیماری ‌های خودایمنی را بهتر بشناسیم

    .: ادامه مطلب :.

    استانداردهای ایمنی

    .: ادامه مطلب :.

    نقش ویتامین D در سلامت بدن

     

    .: ادامه مطلب :.

    روانشناسی محیط کار و استرسهای شعلی

     

    .: ادامه مطلب :.

    ایمنی شیلنگ

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : سجاد زمانی
  • تاریخ: برچسب:,
  • اسکناس بیماری می آورد

    .: ادامه مطلب :.

    با بوی بد چاه چه باید کرد؟

    .: ادامه مطلب :.

    عوامل مکانیکی محیط کار

     

    .: ادامه مطلب :.

    غذای مخصوص مادران شیرده

     

    .: ادامه مطلب :.

    مشاغلی که بیماری‌های مفصلی و تنفسی به همراه دارند

    .: ادامه مطلب :.

    کلیاتی در مورد ریخته گری

    .: ادامه مطلب :.


    sajjadzamani

    سجاد زمانی

    sajjadzamani

    http://sajjadzamani.loxblog.ir

    ایمنی در صنعت فولاد

    تصاویری زیبا و دیدنی از پدیده شفق قطبی

    ایمنی در صنعت فولاد

    به اولين و بزرگترين سايت رسمي ايمني و بهداشت در صنعت فولاد(ذوب و نورد)كشور خوش آمديداميدواريم ساعات خوب و خوشي را سپري كنيد. آرزوي ما هدف ما و هدف ما بهبود شرايط ايمني و بهداشتي كشورعزيزمان ايران مي باشد رعایت اصول ایمنی و بهداشت در کارخانجات اگر جدی گرفته نشود علاوه بر اینکه خسارات جبران ناپذیر مستقیمی که برای کارخانه در بردارد برای اینده کارفرمایان و آویزون شدن عده ای از کارگران دارای نقص عضو و معلول را دربرخواهد داشت

    ایمنی در صنعت فولاد